0
07 Mayıs 2013 tarihinde Burçhan Yalçın tarafından yazılmıştır.
 
 

“Güç” Artık Electronic Arts’ın Yanında

ea-logoEn büyük ikinci video oyun yayımcısı EA, her platform için “Star Wars” oyunları üretimi konusunda, çok özel bir anlaşma bağladı. Anlaşma, LucasFilm’in, “Star Wars” ve diğer oyunların yönetimini üstlenen LucasArts’daki geliştirme ve yapım personelini işten çıkarmasından bir ay sonra gerçekleşti. Disney, bu anlaşmanın daha çok mobil aplikasyonlar ve Facebook gibi sosyal ağlardaki oyunlar üzerindeki interaktif işlerine odaklanacağını söylerken, “Star Wars” tamamen farklı bir mecra olarak muamele görüyor. Yeni oyunlar, “Star Wars” karakterleri ve hikayelerine dayanacak ve hedef kitlesi olarak, firmaların “çekirdek oyuncu izleyici” olarak nitelendirdiği, çoğunlukla 30lu yaşlarındaki erkekleri hedef alacak. Disney, daha genç olan diğer hedef kitlesine yönelik olarak mobil, sosyal, tablet ve online oyun kategorileri için yeni isim haklarını saklı tutuyor. İlk oyunlar, J.J. Abrams’ın “Star Wars: Episode VII” filminin vizyona gireceği tarihe (2015) yakın bir zamanda çıkacak. disney-interactive-logo1 “Bu anlaşma, yıllardır süregelen ‘Star Wars’ isminin popülaritesini sürdüren kaliteli oyun deneyimleri yaratımına olan bağlılığımızın bir göstergesidir,” diyor Disney Interactive’in başkan yardımcısı John Pleasants. “Dünyanın önde gelen oyun geliştiricileriyle olan bu işbirliğimiz, tüm dünyadaki hayranlarımıza, yeni ‘Star Wars’ markalarından oluşacak şaşırtıcı bir portföy sunma imkanı tanıyacak.” EA, daha önce BioWare’in multiplayer online role-playing oyunu “Star Wars: The Old Republic”i yayımlamıştı. Çıktığı 2011 yılında, 150 milyon dolarlık fiyat etiketiyle yapılmış zamanının en pahalı oyunuydu ama geniş bir hayran kitlesi oluşturma konusunda epey zorlanmıştı. Aylık üyelikler yerine free-to-play modelini benimsemişti. Visceral_games_logo Her ne kadar anlaşmanın finansal koşulları henüz belirsizliğini koruyor olsa da Disney’in, “Star Wars” ismini güvenceye alacak ve geçmiş yıllarda yaşanan sıkıntıları bertaraf etmeye yardımcı olacak ve ayriyeten ağır bir lisans ücreti de ödemeye istekli bir oyun yapımcısı bulduğu aşikar. LucasArts, büyük bir kısmı “Star Wars” isimlerinden olmak üzere 55 milyon Dolar civarı para kazanmıştı. LucasArts önce “Star Wars: First Assault”ı iptal etmiş sonrasında da, geçen ay, “Star Wars 1313”ün fişini çekmişti. Anlaşma, Disney’in interaktif ekibinin, yakında çıkması beklenen, oyuncaklarla geleneksel video oyunlarını birleştiren “Disney Infinity” gibi diğer temel projelerine odaklanabilmesini sağlayacak. bioware_dragon “BioWare, ‘Star Wars: The Old Republic’in üzerine eğilirken DICE ve Visceral, yeni oyunlar üretecek,” diyor EA Labels başkanı Frank Gibeau. EA’in web sitesi, daha şimdiden, “Stars Wars” hayranlarından yeni oyunlarla ilgili fikir yürütmelerini ve kendileriyle paylaşmalarını istiyor. “Bizim bir sürü fikrimiz var, fakat sizden duymak istiyoruz,” diyorlar web sitelerinde. Visceral, sci-fi korku serisi “Dead Space”in arkasındaki isim olarak bilinirken, DICE en iyi, Activision’ın “Call of Duty”siyle rekabet eden EA’nın “Battlefield”ıyla tanınıyor. dice-logo “Her oyun yapımcısının hayalini ‘Star Wars’ evreni için oyun yaratmak süsler,” diyor Gibeau. “Yarattığımız yeni deneyimler filmlerden ödünç alınmış olabilir, fakat oyunlar, tamamı yeni hikaye ve oynanışlardan oluşacak.”



Burçhan Yalçın