0
12 Nisan 2014 tarihinde Orhun Kayaalp tarafından yazılmıştır.
 
 

H1Z1 Gelir Modelini Oyuncuların İsteği Doğrultusunda Belirleyecek!

h1z1-2Bildiğiniz üzere Free to Play oyunlar hayatımıza girdiğinden beri, bu oyunların para kazanma yöntemleri oyuncular tarafından oldukça tartışılır oldu. Sony Online Entertainment'ın geçtiğimiz günlerde duyurduğu F2P MMO oyunu H1Z1 ise, oyuncularını memnun edebilmek adına bu konudaki geri dönüşlerine başvurdu. SOE'nin Başkanı John Smedley, Reddit'te bir başlık açarak oyunculardan geri dönüş istedi ve oyuncularla ciddi bir diyalog içeri girmek istediklerinin altını çizdi. Belirleyecekleri gelir modelleri üzerinde hemen hemen hiç kafa yormadıklarını ve tamamen oyuncuların istediği şekilde karar verme niyetinde olduklarını söyleyen Smedley, oyuncuların geri dönüşlerini belirli bir çerçeveye oturtmaları adına "kırmızı çizgi"lerini de belirtti. Gelir modellerini (Monetization) belirlerken oyuncuların şu dört noktayı göz önünde bulundurmalarını istiyorlar: 1- "Bu oyun F2P olacak.": (Erken erişim döneminde ücret isteniyor ancak oyun çıktığında bu ortadan kalkacak) Bu yüzden aylık ücret gibi önerileri göz önünde bulundurmayacaklar gibi. 2- "Silah satmayı düşünmüyoruz!": Silahların tamamen crafting veya oyun içerisinde bulunmasından yana olduklarını söylüyorlar ve oyunculara para karşılığı "güç" satmayacaklarını belirtiyorlar. 3- Oyun temelde "hayatta kalma" deneyimi yaşatmak üzerine ve bu deneyimi kolaylaştıracak bir şeyleri satmak istemiyorlar. 4- Giyilebilir eşyalar kabul edilebilir bir öneri olarak görülüyor. Oyuna doğrudan etkisi olmayacağından ötürü kozmetik eşyalar gayet makul bir öneri. Tabi oyun içinde crafting aracılığıyla ulaşılabilir giyilebilen eşyalar da bulunabilecek. Smedley, oyun yapmayı sevdiklerini ancak para kazanmak zorunda olduklarını da belirtiyor. Bu zorunluluğu da ellerinden geldiğince oyuncuları memnun ederek başarmak çabasındalar. Bakalım oyuncuların sesine ne kadar kulak verecekler ilerleyen zamanda göreceğiz...



Orhun Kayaalp

 
the Hun