0
10 Mayıs 2016 tarihinde Özcan Ilgın tarafından yazılmıştır.
 
 

Oyunda Bir Kuantum Sıçraması: NVIDIA GeForce GTX 1080’i Tanıttı!

NVIDIA 7 Mayıs 2016 itibariyle NVIDIA GeForce GTX 1080’i "şirketin yeni Pascal mimarisi tabanlı ilk oyun GPU’su" duyurdu, ki bu sanal gerçeklikte GeForce GTX TITAN X (1)’e kıyasla 2x daha fazla performans sunuyor demek.

Pascal performans; bellek band genişliği ve güç verimliliğinde kendinden önceki yüksek performanslı Maxwell mimarisine göre büyük bir sıçrama sunuyor. Şimdi çığır açan grafik özellikleri ve teknolojileri ile AAA oyunları oynamak ve sanal gerçekliğin keyfini çıkarmak için PC’yi yeniden en iyi platform olarak konumlandırıyor.

Pascal’ın Hayret Uyandıran Beş Özelliği :

NVIDIA, Pascal mimarisini VR (Sanal Gerçeklik) gibi teknolojilerin inanılmaz veri işleme  taleplerini karşılamak üzere tasarladı.
  • Yeni-Nesil GPU Mimarisi. Pascal her watt başına performans için optimize edildi. GTX 1080 Maxwell mimarisinden 3x daha fazla güç verimliliği sunuyor.
  • 16nm FinFET Süreci. GTX 1080, 16nm FinFET süreci için tasarlanmış ilk oyun GPUsu, ki bu daha yoğun bir şekilde biraraya getirilebilen, daha küçük ve daha hızlı transistörler kullanıyor. 7.2 milyar transistor, performans ve verimlilikte dramatik bir artış sunuyor.
  • Geliştirilmiş Bellek. Pascal-tabanlı GPUlar Micron’un GDDR5X belleğinin 8GB’lık gücünü kullanan ilk GPUlar. 256-bit bellek arayüzü 10Gb/saniyede hızla çalışıyor, ki bu sayede standard GDDR5 tarafından sunulandan 1.7x daha verimli bellek band genişliği sağlıyor.
  • Üstün İşçilik. Band genişliği ve güç verimliliğindeki artışlar GTX 1080’in daha önce mümkün olmayan saat hızlarında çalışmasını sağlıyor – 1700 MHz üzerinde – ve bunu yaparken de sadece 180 watt güç harcıyor. Yeni asenkronize bilişim gelişmeleri, verimliliği ve oyun performansını da arttırıyor. Ve yeni GPU Boost™ 3 teknolojisi, ileri overclock fonksiyonelliğini de destekliyor.
  • Çığır Açan Oyun Teknolojisi. NVIDIA oyunun yüzünü, geliştirmeden oyuna, oyundansa paylaşıma doğru değiştiriyor. Yeni NVIDIA VRWorks™ yazılımı özellikleri, oyun geliştiricilerinin oyun ortamlarına daha önce mümkün olmayan kapsayıcılık getirmelerini mümkün kılıyor. NVIDIA’nın Ansel™ teknolojisi, oyuncuların oyun deneyimlerini paylaşmalarını ve oyun dünyalarını yeni şekillerde keşfetmelerini sağlıyor.

VRWorks: VR için Yeni Seviyede Bir Varlık

Kullanıcıları tamamen sanal dünyalara daldırmak için, geliştirilmiş NVIDIA VRWorks yazılım geliştirme kiti daha önce deneyimlenmemiş seviyede bir “VR varlığı” sunuyor. Sanal deneyimlerinin gerçek olduğuna ikna etmek için kullanıcıların gördükleri, duydukları ve dokundukları ile ortamın fiziksel davranışını birleştiriyor.

  • 2x VR Grafik Performansı: VRWorks Graphics şimdi geleneksel, 2D monitörler yerine, VR ekranlarının spesifik boyutlarına tabii renderlama yapan simültane multi-projeksiyon özelliği sunuyor. Aynı zamanda tek geçişte hem sol, hem de sağ göz için simultane olarak geometri renderlıyor.
  • Saran Audio: VRWorks Audio, bir ortamdaki seslerin yolunu, sanal dünyanın boyut, şekil ve materyalini yansıtarak gerçek zamanlı olarak izlemek için NVIDIA OptiX™ ışın-takip motoru kullanıyor.
  • Interaktif Dokunma ve Fizik: VR için NVIDIA PhysX®, bir el kontrolörü sanal bir nesne ile etkileşime geçtiğinde bunu tespit ediyor, ve oyun motorunun fiziksel olarak doğru görsel ve haptik bir yanıt vermesini sağlıyor. Aynı zamanda, kullanıcının etrafındaki sanal dünyanın fiziksel davranışını modelliyor, böylece tüm etkileşimler – bir patlama ya da suda hareket eden bir el – gerçek dünyadaymış gibi davranıyor.

NVIDIA GeForce GTX 1080 “Founders Edition” 27 Mayıs tarihinde $699 fiyat ile piyasaya sürülecek. ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, NVIDIA. Palit, PNY ve Zotac’dan temin edilebilecek. İş ortaklarından özel boardlar bölgeye göre değişiklik gösterecek. Fiyatlandırmanın $599’dan başlaması bekleniyor.

GeForce GTX 1080 ve 1070 ile ilgili daha fazla bilgi için www.geforce.com adresina bakabilirsiniz. gtx10802



Özcan Ilgın

 
Özcan Ilgın
Multiplayer'da Sosyal Medya Yöneticisi, Haber Editörü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinde Gazetecilik okuyor. Korku oyunları onun için yaratılmış...