0
11 Mayıs 2015 tarihinde Özcan Ilgın tarafından yazılmıştır.
 
 

Yerli Korku Oyunu No70 Röportajı

Merhabalar sevgili oyun tutkunları. Türk oyun sektörü açısından  güzel gelişmelerin yaşandığı bir dönemdeyiz. Son zamanlarda pek çok oyun severin heyecanla takip ettiği bir oyun var: No70. Son günlerin popüler isimlerinden biri olan No70 nasıl bir oyun olacak, kimler No70’e hayat veriyor ve bizi nasıl bir deneyim bekliyor? Bu ve benzeri tüm soruların cevaplarını merak ediyor musunuz? O halde sizi No70’in yönetmeni Volkan Demir ve ekip arkadaşlarıyla gerçekleştirdiğimiz röportajla başbaşa bırakalım, keyifli okumalar.

No70-1

- Merhabalar, öncelikle röportaj için teşekkür ederiz. Sizleri tanımakla başlamak isteriz, kısaca kendinizden ve ekip arkadaşlarınızdan bahseder misiniz? No70’e kimler hayat verdi?

Öncelikle ilginiz için ben teşekkür ederim. İsmim Volkan Demir, 1980 İstanbul doğumluyum. Eğitim hayatım bilgisayar oyunları yüzünden çok ileriye gidemedi o dönemler atari salonlarını okula tercih ettim 🙂 bunu kimseye tavsiye etmem. Asıl mesleğim grafik tasarım. Seneler ilerledikçe işimde Kreatif Direktör ünvanına kadar yükseldim.

Şu an bir çok üniversitede grafik tasarım, Photoshop manipülasyon üzerine seminerler veriyorum. No70’e gelecek olursak bir oyun yapmak benim çocukluk hayalimdi.

Ekibimizdeki arkadaşların hepsi de oyun oynamayı seven arkadaşlar. Böyle bir şey yapmayı düşündüğümü onlara ilk söylediğimde benim kadar heyecanlandılar ve herşeyden önce inandılar. Öncelikle eşim "Gözde DEMİR" oyunun senaryosunu yazıyor. "Tuna TOYGUN" Aras karakterini seslendiriyor. "Evren ÖZGÜNER" reklam ve sosyal medya kısmını üstleniyor. "Derda KARAKIŞ" video montaj ve kurgu kısmı ile ilgileniyor. "Tevfik Emre EFENDİOĞLU"  oyunun müziklerini hazırlayan arkadaşımız.

- Şimdi de No70’i tanıyalım. Oyunun hikayesi ve türü nedir,  bu hikaye tamamen kurgusal mı yoksa yaşanmış olaylarla bağlantılar var mı? Mesela “No70” isminin sizin için özel bir anlamı var mı?

No70 öncelikle hikaye bazlı bir gerilim oyunu. No70 aslında benim doğup büyüdüğüm ev. Aynı zamanda burası benim babannem ve büyükbabamın evi. Büyük bir  bahçenin içerisinde bulunan eski bir evdi ve oldukça da ürperticiydi. Bir de bunun üzerine babaannemin yatır hikayeleri gelince No 70'i yapmam için zemin oluşturdu. O evde küçükken hep garip sesler duyardım, gölgeler görürdüm. Biraz da çocukluğun getirmiş olduğu hayal gücünden kaynaklanan şeyler. Herkes küçükken bu tarz şeyler yaşamıştır. Oyunumuzda bu tarz şeyler var ama tabii ki herşey yaşanmış şeylerden oluşmuyor, daha fazlasını kurgu oluşturuyor. No 70 isminin benim için  özel yanı o evi gerçekten çok seviyor olmam.

No70-2

- No70 temelinde bir korku oyunu, sizce korku neden ilgimizi bu kadar çok çekiyor? Siz insanın derininde yatan bu korku tutkusunu nasıl değerlendiriyorsunuz? No70’de bizi asıl korkutacak olan nedir? Diğer korku oyunlarından farkı ne olacak?

Korku bence kişilerin çocukluklarında şekil alan bir şey. Kendimden örnek verecek olursam ufak yaşlarda öyle bir evde oturmaktan çok mutlu olurdum, korkardım ama mutlu olurdum. Korkunun dozu herkeste değişik olabiliyor. Yine örnek verecek olursam ekibimizde çok aşırı korktuğu için  korku oyunları oynayamayan ve korku filmleri izleyemeyen bir arkadaşımız da mevcut: Tuna arkadaşımız; Aras karakterini seslendiren 🙂 Oyunun sahnelerini özellikle ona test ettiriyorum, o korktukça ben çok mutlu oluyorum 🙂 No70 oyununda korkudan çok gerilim hakim. Atmosferi yeterince buna uygun hale getirmeye çalışıyoruz. Daha çok  dikkat gerektiren bir oyun, bazı şeyler  gelişigüzel gerçekleşiyor. Örnek verecek olursam bir odaya girdiğinizde  duvardaki bir tablo  geri döndüğünüzde orada olmayabiliyor. Ya da farklı bir görseli olabiliyor. Diğer korku oyunlarından  farklı birşeyler yapalım diye  özel bir çaba  harcamıyoruz  ama kendiliğinden farklılaşıyor zaten çünkü  bu bizim korkumuz. Ben senelerdir birçok şeytan çıkarma filmi izledim bu beni hiç korkutmadı  belki de farklı bir kültüre ait olduğu içindir.

- Oyunda sanıyoruz bize özgü kültürel unsurlar, yerel çağrışımlar da olacak. Örneğin oynanış videosundaki “ezan sesi” gibi. Sizce bir türk oyun geliştirici yerel öğeleri mutlaka kullanmalı mı? 

Dediğim gibi  bu oyun biraz bize ait olsun istiyorum, elimizden geldiğince bizi yansıtması için çalışıyorum. Türk oyun geliştiricilerinin yerel öğeleri kullanmalı diye bir zorunlulukları yok bence ki zaten olmamalı da. Farklı kültürlerin öğelerini onlardan çok daha iyi kurgulayacak  insanlar bizde mevcut bence.

No70-5

- No70’in ilham aldığı oyunlar oldu mu?

Bu yaşa kadar bir çok korku oyunu oynadım. Alone in The Dark ile başlamıştım, 14 yaşındaydım bu yaşıma kadar da oyun oynamaya devam ettim. Bazılarının atmosferi, bazılarının hikayesi iyiydi. Daha çok onların eksiklerini gözlemleyerek oyuna deneyimlerimi aktarmaya çalışıyorum.  Bu bizim ilk oyunumuz; elimizdeki imkanlar da kısıtlı, bizim de eksiklerimiz olacaktır.

- Sanıyoruz No70 sadece anlık korkularla oyuncuları yerinden zıplatma hedefinde olan bir oyun olmayacak. Oyunun kurgusu ve bulmaca yapısı bu açıdan oldukça önemli. No70’de bizi bekleyen akıl oyunları ne yoğunlukta olacak? Sözün özü bulmacalarla oyuncuyu zorlamayı düşünüyor musunuz?

Biz daha çok oyuncunun dikkatini bozmaya dayalı şeyler yapmaya çalışıyoruz ve bunu “jump scare” şeklinde yapmıyoruz.  Jump scare sahneler doğru kullanıldığı zaman çok başarılı olabilir aslında ama bunu çok kötü kullanan oyunlar biliyorum. Sonuçta kapının arkasından kime böö yaparsanız korkar 😀 Biz daha çok dikkat üzerine bir oyun yapıyoruz, geçtiğiniz her yeri incelemenizi istiyoruz ve  bunlar için de pek bir ipucu vermeyi düşünmüyoruz.

No70-3

- Bir oyunun başarılı olmasın da müzikleri de en az hikaye ve diğer teknik öğeler kadar önemli bir unsur olabiliyor. Silent Hill- Akira Yamaoka örneğinde olduğu gibi. No70’in müzikleri hakkında bize bilgi verebilir misiniz?

Ben Akira Yamaoka hayranı birisiyim, kesinlikle müzikler çok önemli. Oyuncuyu oyuna bağlayan unsurlardan en büyük etkenin müzikler ve efektler olduğunun farkındayız. Bunun için de bu konuda çok başarılı bir arkadaşla çalışıyoruz. En önemlisi de atmosfere uygun, doğru sesleri yaratmaya çalışıyoruz.

- Steam’in Green Light sisteminde yeterli desteği alarak bir aşama daha atlamış oldunuz. No70’e bu kadar ilgiyi bekliyordunuz diyebilir miyiz?

Aslında gerçekçi olmak gerekirse Greenlight’da birçok oyuna iyi ya da kötü zaten yeşil ışık yakılıyor. Bizi sevindiren kısım 1800 Greenlight bekleyen oyun arasından 4. sıraya yükselmemiz. Bu kadarını beklemiyorduk, destek veren bütün arkadaşlara teşekkür ederiz.

- Oyunun yapım aşaması şu an ne durumda? Tahmini bir çıkış takvimi verebilir misiniz? Bir demo çıkacak mı? Ve sistem gereksinimi ne olacak?

Oyunun yapım aşaması biraz yavaş ilerlese de gayet iyi gidiyor. Her zaman başında duramıyorum, malum çalışıyorum ve geçimimi sağlamam gerekiyor. Çıkış tarihi ile ilgili net bir tarih veremiyorum ama tahmin ettiğim bir dönem var. Bir aksilik çıkmazsa sene sonuna hazır olur diye tahmin ediyoruz. Bir tahmini sistem gereksinimi yayınladık ama tabi bunu pek baz almamak lazım. Şu an daha optimizasyonla ilgili bir çalışma yapmadık. Bu sistemlerden oldukça aşağı inecektir diye düşünüyorum. Bir demo düşünüyoruz çünkü oyunu oynayan kişilerin fikirleri bizim için önemli. Eksiklerimizi görmemizde bu demo bize yardım edecektir diye düşünüyorum.

- No70 fikri başladığı günden bugüne ne kadar değişime uğradı? Hayal ettiğiniz noktanın ötesinde misiniz, gerisinde mi?

No70 oyunu başladığı günden beri 4 sefer sıfırlandı ve baştan tasarlandı. Yaptığımı beğenmediğim taktirde üzerinde nekadar zaman harcarsam harcayayım gözümü kırpmadan sildiğim projelerim oldu. Bu durum 4 sefer No70’in başına geldi. Şu an gayet iyi gidiyor oyun. Başladığımızdan bu yana grafikler olsun dinamikler olsun oldukça gelişti. Hala eksiklerimiz var onları da gidereceğiz.

- Tanıtım videolarınızdan gördüğümüz üzere oyunda gündüz-gece döngüsü gibi unsurlar da olacak. Bu döngü oyunda ne kadar etkili? No70’de gündüze ne kadar güvenmeliyiz?

Şu an için sadece görsel bir özellik ama ileride ne olur bilemem. No70 oyununda gündüze çok fazla güvenmeyin 🙂

No70-6

- No70 ile ilgili en çok merak edilen konuların başında elbette ücreti geliyor. Tahmini bir fiyat aralığı verebilir misiniz?

Evet bu soru bize çok fazla geliyor. Şimdi öncelikle şunu söylemek istiyorum; biz herkes gibi oyun oynamayı çok seven kişileriz. No70’i yapmamızın sebebi de bu. Fiyat konusuna gelirsek oyun fiyatlarını herkes gibi biz de çok fazla buluyoruz. Bizim kafamızdaki rakam aslında belli. Steam bize bir diretme uygulamazsa oyunun fiyatının 15 - 20  TL’nin üzerine çıkmasını istemiyoruz ve bu fiyat aralığında satmayı düşünüyoruz. Biz, herkes oyunumuzu oynasın istiyoruz.  Ama Steam  ile ortak bir karar veriliyor fiyat konusunda.  Bu fiyatı en alt tabana indirmeye çalışacağız.

- No70’in oynanış süresi hakkında bilgi verebilir misiniz? Bulmacaların oyunun süresini epey uzatacağını söylemiştiniz sanıyorum... Bizi ortalama kaç saatlik bir korku bekliyor?

Şu an net bir süre veremiyorum ama bütün herşeyi bulabildiğinizi varsayarsak ortalama 2,5 saat sürer diye tahmin ediyorum.

- Daha önceki açıklamalarınızda No70’in sanal gerçeklik cihazı Oculus Rift’e destek vereceğini söylemiştiniz. No70 açısından Oculus Rift oyuncu deneyimini nasıl etkileyecek?

Oculus Rift ile deneme fırsatımız olmadı. Şu an için elimizde bir kit yok ama yazılımsal olarak No70 şu an Oculus Rift’i destekliyor.

Bu keyifli ve samimi röportaj için Volkan Demir ve tüm OldMoustache ekibine teşekkür ediyoruz. Umuyoruz No70 hep istediğimiz o yerli korku oyunumuz olabilecek... Başka bir röportajda buluşabilmek dileğiyle, iyi oyunlar.

No70'in geçtiğimiz günlerde yayınlanan oynanış videosunu kaçırdıysanız, aşağıda bu videoyu izleyebilirsiniz.




Özcan Ilgın

 
Özcan Ilgın
Multiplayer'da Sosyal Medya Yöneticisi, Haber Editörü. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesinde Gazetecilik okuyor. Korku oyunları onun için yaratılmış...